A szélvédő kulcsfontosságú elem vezetésbiztonság szempontjából. Foglalkoz(z)unk vele!
Cseréjével kapcsolatban forduljon hozzánk bizalommal!
Moór Autó PLUSZ
Több száz hibátlan szélvédőcsere áll mögöttünk.
Célunk az eredeti állapot helyreállítása. A csere során felhasznált alkatrészeket az autógyártóktól, az autógyártói minősítéssel rendelkező gyártóktól szerezzük be.
A cserét a modern, gyors kötésű ragasztóknak köszönhetően, kalibrálással (ADAS) együtt egy nap alatt elvégezzük.
Casco biztosítás esetén a kárrendezést teljes folyamatát elintézzük Önnek.
A csere idejére igény esetén csereautót biztosítunk.
ADAS (vezetéstámogató rendszer) kalibrálás szélvédő csere után
⚠️ Szélvédő csere során elengedhetetlen a beépített vezetéstámogató rendszerek (kamerák, szenzorok…) kalibrálása, hiszen ezeknek már milliméteres elmozdulása is befolyásolja a biztonságot (pl: távolságtartó tempomat hiba).
Kalibrálásukat a régióban egyedülálló szolgáltatóként 2019 óta végezzük TEXA ADAS rendszerrel.
Eszköz ismeretünk, több éves tapasztalatunk, pontosságunk garancia az autógyártói beállításokra.
A szélvédő sérülése (kavicsfelverődés, repedés) azonnali cserét igényelhet, hiszen
- a szélvédő (egyéb autóüveg is) biztosítja a jármű szerkezeti szilárdságának akár 30%-át,
- a repedés zavarja a tisztánlátást, a fénytörés is zavaró lehet,
- az utasoldali légzsák a szélvédő üveget használja támaszként, ha működésbe lép,
- hibás szélvédővel az autó nem felel meg a műszaki előírásoknak, bírságot vonhat maga után,
- sőt, külföldi útja is meghiúsulhat miatta.
Kamerák - Különféle funkciókat látnak el; az útviszonyokat, a járműveket, a gyalogosokat és más akadályokat érzékelnek A szélvédőn belül, a visszapillantó tükör mögött vagy az autó karosszériáján helyezkednek el, képesek nagy felbontású, tiszta képet adni a gépjármű környezetéről. LiDAR (fényérzékelő és távolságmérő) - Fény alapú érzékelési technológia, amely lézerek segítségével térképezi fel a környezetet. Pontos távolságmérése, háromdimenziós képalkotása jól jön olyan környezetben, ahol sok a mozgó akadály. Radar - Rádióhullámok segítségével érzékelnek akadályokat, mérnek távolságot, sebességet. Rossz látási viszonyok között nagy segítség. Az automatikus fékrendszer, az adaptív sebességtartó automatika számára nagy fontossággal bír. Passzív, aktív és prediktív védelem az autógyártásban Passzív biztonság alatt értünk minden olyan elemet, melyek a baleset során segítenek a védelemben. Ilyen a karosszéria, a légzsákok, a biztonsági övek, az egyre biztonságosabb babahordozók és gyerekülések. Aktív biztonságnak számít minden olyan technológia, melyek a balesetek elkerülésében játszanak szerepet, ilyen a korábban már említett menetstabilizáló elektronika, mely segít a jármű vezetőjének korrigálni olyan esetekben, ha az autó haladása eltér az általa kívánttól (kerekek elveszítik a tapadást), vagy a szintén említett ABS, ami megelőzi az autó kerekeinek blokkolását, fékezés közben is irányíthatóvá téve az autót. A prediktív védelem az aktív és a passzív biztonsággal ellentétben (vagyis inkább azokat kiegészítve, támogatva) azonban már a vészhelyzet kialakulása előtt „lép életbe”, időben észlel és figyelmeztet. Ezt nevezzük fejlett vezetéstámogató rendszereknek. Okos autók ADAS rendszerekkel (a teljesség igénye nélkül) Tolatókamerák (melyek mutatják a gépjármű pozícióját) – Lehetővé teszik a sofőr számára, hogy jobban átlássa a jármű környezetét a parkolás, tolatás során. A kamerák által alkotott képek segítségével a járművezetők könnyebben megítélhetik a távolságot és az akadályokat a jármű mögött. 360°-os kamerák - Óriási segítséget jelenthetnek parkolás során. 6-8 kamera segítségével készítik el a gépjármű körüli tér tökéletes képét. Távolságtartó tempomat (Adaptive Cruise Control/ACC) – Az első lökhárítóba épített radar és/vagy a szélvédő mögé beépített kamera segítségével képes érzékelni a gépkocsi előtt haladó egyéb jármű sebességét, majd emberi beavatkozás (fékezés) nélkül lassítani, gyorsítás esetén pedig a beállított értékig felgyorsítani. Sávtartó rendszer (Lane Keep Assist System/LKAS) – A rendszer éjjel-nappal figyeli, hogy a gépjármű a felfestések között halad-e, azaz a megfelelő sávban marad-e. Akár egy percig is képes az autót önállóan irányítani. Sávelhagyásra figyelmeztetős rendszer (Lane Departure Warning System/LDWS) – Ez a rendszer az előzővel ellentétben „csupán” figyelmeztet, beavatkozni a vezetésbe önállóan nem képes. Holttérfigyelő rendszer (Blind Spot Information System/BLIS) – A külső tükrökbe, esetleg a hátsó lökhárítóba beépített érzékelők segítségével jelzi, hogy a gépjármű holtterébe került-e bármi vagy bárki. Fáradtságfigyelő rendszer (Attention Assist) – Vezetői aktivitásfigyelő, mely aktívan követi nyomon a kormánymozgást, a fék- és gázpedál használatát, segítségével megakadályozható a menet közbeni elalvás. Parkoló asszisztens – Az első és a hátsó lökhárítókba beépített szenzorok segítségével képes felmérni, hogy az autó melyik parkolóhelyre fér be, majd az irányítást átvéve bekormányozza az autót az üres helyre. A sofőrnek maximum a féket és a gázt kell használnia (vagy egyes típusoknál már azt sem).