Kötelező karbantartási folyamat. Nem éri meg halogatni!
⚠️Az olajszerviz folyamata
Kiolvassuk a váltó vezérlőegység hibatárolót, szükség esetén próbaútra megyünk.
Kicseréljük a szűrőkészletet, tömítéseket.
Elvégezzük a gépi váltóolaj cserét*.
Számítógépes adaptációt végzünk a szervizprogram visszaállításához.
Rögzítjük a mért adatokat digitális szervizmúlt rendszerünkben.
*Olajfrissítés helyett 100%-os olajcsere
A váltóolaj cserét Launch váltóolaj-cserélő berendezéssel végezzük, használatával az elhasználódott váltóolaj 100%-a kiürül.
Az automata sebességváltó olajszerviz kötelező, előírás szerinti karbantartási folyamat. Amennyiben az elmaradt (vagy későn elvégzett) olajszerviz következtében a váltó működése már rendellenes, előfordulhat, hogy az olajszerviz már nem javít a hibás működésen.
Az elmaradt olajszerviz következményei
Az automata és automatizált sebességváltók, mint a nyomatékváltók és a fokozatmentes váltók, a gépjárművek egyik legösszetettebb egységei, melyek speciális karbantartást igényelnek. Kötelező, autógyártói előírástól függő szervizük (4-5 évente vagy 60-100 ezer kilométerenként) nélkülözhetetlen az optimális teljesítmény és hosszú élettartam érdekében.
Az elmaradt olajszerviz következményei:
Túlzott mechanikai kopás, jelentősebb hajtómű hibák
Késedelmes, hirtelen vagy indokolatlan fokozatváltás
Parkoló üzemmódban vibráció
Műszerfali hibajelzés
Motor indítási nehézségek
Időpontfoglalás és további információ
Telefon: 06 93 313 270
E-mail: szerviz[kukac]moorauto[pont]hu
Online szerviz bejelentkezés
Vegye fel velünk a kapcsolatot néhány kattintással!
*Az online időpontfoglalás semmilyen kötelezettséggel nem jár.
Érdeklik további részletek?
A váltók működéséhez egyedi kenőanyag szükséges a nyomatékátvitel, valamint a váltó belső, speciális illesztésű, mozgó alkatrészeinek megfelelő kenése, hűtése miatt. „Hagyományos” módon; a leeresztő csavar kitekerésével a váltókból mindössze a hajtóműolaj 40-60%-a ürül ki (manuális váltó esetén ez 100%), így az olaj utántöltése mindössze egy olajfrissítéssel egyenértékű. Ebben az esetben az esetleges szennyeződés (pl: használat során bekerülő fémforgácsok) is az olajtérben maradnak. A speciális váltóolaj-cserélő berendezéssel végzett olajcsere során munkatársaink kicserélik a váltó elhasználódott szűrőkészletét, elvégzik az olajcserét az automata váltóolaj-cserélő berendezéssel, számítógép segítségével adaptálják az elvégzett munkafolyamatokat, majd minden adatot rögzítenek saját, digitális szervizmúlt rendszerünkben. Működés közben… Az automata váltóra csatlakoztatva a berendezés az új hajtómű olajjal „kinyomja” a fáradt olajat, ezzel teljes egészében megtisztítva az olajteret, annak alkatrészeit. Emiatt kb. 15-30%-kal több olajra van szükség ehhez a munkafolyamathoz. Az olajtérben lévő fáradt és friss olaj arányát a berendezés digitális kijelzője folyamatosan mutatja, jelzi, amikor az olajtérben 100%-ban tiszta kenőanyag található. Gyári előírás van az olajszerviz időpontjára, amit jelentősen befolyásolhat a gépjármű használata és a vezetési stílus is, mint… sportos vezetés jelentős arányú városi használat hegyvidéki / terep használat gyakori utánfutó használat tuningolt/teljesítménynövelt gépjármű Amennyiben ezek valamelyike Önre/az Ön autójára is jellemző, célszerű az előírt olajszerviz intervallum helyett korábban felkeresni szervizünket.